ללא תכנון מראש, ללא מטרות או כוונות ברורות מצאתי את עצמי מנחה סדנאות לנשים בחו"ל. במבט לאחור, בחלוף שש שנים בהן אני יוצאת כל חודש לסדנה או שתיים, ברור לי שעליתי על הדרך שלי. התאהבתי במה שאני עושה, וכך, מאהבה, נוצרה לה מעין אפליקצייה המתאימה לנשים שרוצות לבוא לסדנאות נשים בחו''ל.

סדנאות לנשים בחול
סדנאות לנשים בחו"ל עם אביטל ציון

המסע

הווילה על הים, המדרגות אל החוף האינטימי, האוכל הצמחוני המשובח, החברה האיכותית המפרה והתכנים מרחיבי התודעה שמוגשים מרמת הרעיון ועד רמת היישום בתוך טבע עוצמתי – כל אלו הם הרקע, התמונה הפסטורלית בה מתקיימות הסדנאות.
בתוך הפוסטר הזה מתלקחת אש. כל אישה משתלבת, מביאה את סיפורה ומגלה זוויות חדשות להתבוננות, ומקבלת אפשרויות להמריא ולהגביה עוּף במציאות חייה ממש.

הסדנה

לאט-לאט ומסדנה לסדנה, בעזרת הנשים הרבות שהיו, נתפרה החליפה הזו בדיוק למידותי והיא מתרחבת איתי בגמישות אל תוך הגדילה האישית שלי. היא מדייקת לי עולם שמבטא את מי שאני ואת אופציות הנתינה שלי. למעשה, אני בעצמי חווה סדנה אישית כל פעם והקסם קורה שוב ושוב.
נשים אוהבות להיות בסדנאות נשים בחו"ל, אני יכולה לחתום על זה, מניסיון אישי. בשבילן זה כמו להגיע הביתה, לתוכן, ולא משנה מה גילן או לאיזה מצב סוציו-אקונומי הן משתייכות, באיזה מצב משפחתי הן, אם עובדות או לא, משכילות או לא, בודדות או לא. החוויה החזקה מכה בכולן.

נשים

נשים מבינות היום, ובעיקר מרגישות, את השליחות שלהן, וביחוד אנחנו, נשות העולם המערבי. נולדנו חופשיות ולכן האחריות גדולה. עלינו לרפא את עצמינו, את משפחותינו, את מערכות היחסים שלנו ואת העולם כולו. זה נשמע דרמטי אבל זה פשוט.
איך אנו עושות את זה? אנו מעירות חלקים ישנים, בודקות את הקשיים והפגמים, מתקנות, מרגישות את הריפוי ומבטאות את מי שאנחנו. פשוט. כמה שיותר. ומשפיעות. מפסיקות לרחם על עצמינו. המון שנים רחמנו על עצמינו. נהיינו דור הרחמים העצמיים והקורבנוּת. לא עוד. יש עוצמה וכוח באוויר, ונשים לוקחות אותם לידיים ועושות פלאים, ניסים, והכל עם הרבה נתינה וחמלה.

אז מה מיוחד במתכונת של סדנאות לנשים בחו"ל?

לכמה ימים נשות הסדנה נהיות השבט הקדום של פעם ונזכרות בימים שחיינו יחד והיינו כוח מוביל. ברפואה, במשפחה, בבישול, ביופי, בהנהגה, בריקוד ובאמנויות, בחברוּת, בציד, והיינו הפאזל השלם של המון חלקים ואיכויות המאוגדים בסינרגיה מדהימה. אדמה פורייה. רחם. האֶחַדיוּת הזו, ה ONENESS, אהובה על נשים – להרגיש את הלב פועם יחד.

למה בחו"ל?
כי המרחק משחרר ואיננו צריכות לקפוץ ולעזור לאיזה בן או נכד או חברה או אימא. שם, מעבר לים, אנחנו נותנות לעצמינו הפסקה, מסתכלות זו לזו בעיניים ונזכרות.

הסדנאות הקרובות

הסדנאות מתקיימות בכרתים ובנזיבר.
למידע נוסף ולהזמנות:
סדנת נשים בכרתים | סדנת נשים בזנזיבר

באנו להיות אהבה

באנו להיות אהבה,
וכל השיעורים כולם הם למען זה.
כאב גם יופי זועקים אהבה, רעמים וברקים מעוררים אהבה,
הרים לוחשים אהבה,
ילד קורן אהבה,
מלחמות מבקשות אהבה, פחד חולה אהבה,
אנו עשויים אהבה, מדברים שפתה, רק שנסכים.

כרתים זה הבן הבכור שלי, זנזיבר השני.

כרתים זה הבן הבכור שלי, זנזיבר השני.
כרתים זה מאבא, זנזיבר מאמא.
כרתים זה ישראל של שנות ה-70, זנזיבר זה בזמן שלפני הזמן.
כרתים זה שעה וחצי מכאן, זנזיבר יותר.
כרתים זה אותנטי, רגוע, זנזיבר מזיזה ומערבבת.
כרתים זה לבן, זנזיבר – שחור.
כרתים זה עץ זית ושמן זית, זנזיבר זה באובב ושמן קוקוס.
שניהם מדרגות לים, הטורקיז שונה.
את שניהם אני אוהבת, והם מחזירים לי אהבה.

השארת תגובה